A csodálatos kókuszolaj

Sok helyen olvashattok a hidegen sajtolt növényi olajok csodás hatásairól, ezért kezdtem el én is foglalkozni velük. Most a kókuszolajról és felhasználási módjairól írok, persze csakis azokról, amiket próbáltam.

A kókuszolaj

forrás: google
Az egyik legjobb bőrápoló, rengeteg kozmetikai termék alapanyaga. Minden bőrtípusra használható, főként száraz bőrre, mert a telített zsírsavak belülről hidratálják a bőrt, megelőzve annak kiszáradását, sőt, puhább, teltebb lesz, amitől fiatalabbnak is látszik. Magas az antioxidáns tartalma. Pattanásos bőrre is kiváló, mivel gyulladáscsökkentő hatása is van, és attól senkinek sem kell félnie, hogy zsírosítja a bőrt!

Felhasználási területek:

Hajpakolás: erről már egy előző cikkben írtam, nagyon jót tesz a hajnak és a fejbőrnek.

Hajvégápoló: egy mogyorónyi mennyiséget eloszlatok a hajvégeimen, puha, selymes és hihetetlenül fényes lesz a hajam tőle.

Arcápoló: mivel kitűnő hidratáló, önmagában is szeretem használni, és minden arcápoló készítményem alapanyaga.

Ajakápoló: a legfőbb összetevő, jól hidratálja az ajkakat.

Sminklemosó: sokkal gyorsabban és hatékonyabban távolítja el a sminket mint a többi lemosó, ráadásul nem is szárítja ki a bőrömet. Tökéletes!

Borotválkozás utáni nyugtató szer: ezt a páromon teszteltem, mert mindig kipirosodik a bőre borotválkozás után, de a kókuszolajtól percek alatt megnyugszik a bőr, és a pirosságnak nyoma sincs.

Száraz fejbőr: szintén páromon próbáltam, a viszkető, hámló fejbőrét 2 "kezelés" után rendbehozta.

Hajhullás: a zsíros korpától rettentően hullott a hajam, viszont amióta mosás előtti pakolást teszek a hajamra és fejbőrömre, szemmel láthatóan kevesebb hajam hullik ki, főleg mosásnál.

Hajfény: egy kevés mennyiséget eloszlatva a hajon gyönyörű fényt kölcsönöz neki.


Ti használjátok valamire? Mire vált be? Mire nem?

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.