Hajhullásom története

Mivel sokat szenvedtem a hajhullással, gondoltam megosztom veletek, hátha ti is kerültök hasonló helyzetbe.
Az egész még 2009-ben kezdődött. Akkor vettem észre, hogy mosáskor és fésülködéskor több hajam jött ki, mint előtte. Felkerestem egy bőrgyógyászt, aki felírt egy receptet, amit gyógyszertárban kevertek ki. Ez egy szérum volt, amit a fejbőrre kellett felvinni. 3 hónapig használtam eredménytelenül, ráadásul a felkent szérum megszáradva hatalmas darabokban jött le a fejemről, mintha óriási korpadarabok lettek volna.

Ezután kerestem egy másik bőrgyógyászt, aki városi szinten a legjobb volt. Ő a Plantur39 sampont ajánlotta, és elküldött kivizsgálásra. Voltam vérvételen (kétszer is, mivel első alkalommal a legfontosabb szempontot meg sem nézték), fogászaton, fül-orr-gégészeten, nőgyógyásznál, de sehol nem találtak problémát (szerencsére), vagyis nem belső oka volt. A sampon használata szintén nem segített semmit.

Aztán egyszer a városban sétálva megláttam egy hajgyógyász cégérét, amitől rögtön felcsillant a szemem. Bementem hozzá, pont nem volt senki. Kikérdezett a problémáról, majd kamerával megvizsgálta a fejbőröm ill. a hajhagymámat. Itt kiderült, hogy zsíros korpám van, az okozta a hajhullást (sőőt, a bőrgyógyász által ajánlott sampont nem is használhattam volna). Összeállított egy hajkúrát, ami egy szérumból, samponból, balzsamból és pakolásból állt, a szett ára nagyon húzós volt (24.000 Ft).

Elhasználtam a termékeket, majd hol a szérumot, hol a sampont vásároltam újra 2 évig. Úgy tűnt megoldódott a probléma. Ám másfél éve újra elkezdődött, így visszamentem a hajgyógyászhoz. Visszajött a zsíros korpa, bár már nem olyan mértékben, mint anno, és látszott a hajhagymákon, hogy kissé tápanyaghiányos.

Most csak a szérumot vettem meg, és kiegészítettem hajvitaminnal. A szérum 8 hónap alatt fogyott el, de már alig vártam, mivel semmi hatást nem láttam. A vitamintól rengeteg új hajam nőtt, és a bőröm is szebb lett tőle. De a hajhullás még megvolt, és mikor alaposan megnéztem a fejemet, kétoldalt látszott, hogy iszonyúan meg van ritkulva. Ettől nagyon megijedtem, és elkezdtem nagyon alaposan utána járni a problémának és lehetséges megoldásnak.

Ekkor fedeztem fel egy blogon a növényi olajos hajápolást, ami felkeltette az érdeklődésemet. Olvasgattam még más oldalakon is, és egyre jobban meggyőzött a dolog, így kipróbáltam - először olíva-, majd kókuszolajjal. A hatás teljesen megdöbbentett, már a 3. alkalmazás után látszott, hogy kevesebb hajam jön ki. De persze nem ez volt az egyetlen előnye, de ezekről már írtam.
2 hónap használat után ott tartok, hogy a padlót nem kell kétnaponta porszívózni a hajszálaim miatt, sőt, egy hét után is alig van néhány szál. Fésülködéskor nem lesz tele a fésűm hajjal, és mosáskor nem jön ki egy tincsnyi hajam, hanem már csak max. 10 szál.
Úgy tűnik nekem bevált a kúra, így soha nem fogok áttérni másra.

Nektek volt hasonló problémátok? Esetleg olyan, amit csak sokadik próbálkozásra sikerült orvosolni?

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.