Hogyan készülj fel egy állásinterjúra?

1/21/2015
Rengeteg oldal foglalkozik ezzel a témával, én is sokat böngésztem őket. Most azokat a dolgokat írom le, amik nekem beváltak.




1. Légy felkészült! Nézz utána a cégnek, ahova jelentkeztél, mert biztosan megkérdezik, hogy mit tudsz róla.

2. Legyél tisztában azzal is, hogy a pozíció, amit megpályáztál mit takar.

3. Megkérdezhetik, hogy mit szeretnél ott csinálni, mik a terveid az állással kapcsolatban.

4. Legyen elképzelésed a jövődet illetően! Hogy látod az életedet pl. 5 év múlva (szeretnél-e gyereket, lakást, autót, stb.).

5. Nézz utána a pozíciónak megfelelő fizetésnek, mert sokszor előbb megkérdezik, hogy mi a fizetési igényed, majd csak azután mondják meg, hogy mire számíts.

6. Kérdezz! Az interjú előtti napokban írd össze, hogy mit szeretnél megtudni a munkáról, majd ha nem hangozna el, akkor bátran kérdezz rá. A munkáltató így látni fogja, hogy tényleg érdekel az állás.

7. Legyél pontos! Ha 10 perccel előbb érsz oda, az a legjobb, viszont ha már fél órával előbb ott tobzódsz, azzal ugyanúgy negatív benyomást kelthetsz, mintha késtél volna.

8. Mondanom sem kell, hogy az udvariasság és a tisztelet megadása milyen fontos! Ha olyan állásra jelentkezel, ahol emberekkel kell foglalkoznod, akkor különösképp.

9. A kézfogásod legyen határozott. Ne túl erős, ne túl gyenge.


Megjelenés:
Természetesen a megpályázott pozíciótól függően vannak előírások a ruházatot illetően. De egy fekete nadrág, sötét (tiszta!!!) cipő, világos, természetes színű ing/blúz jó választás.

Smink: vannak kivételes esetek, amikor megengedett az erősebb smink, ha olyan állásra jelentkezel, ahol ezzel foglalkozhatsz. Más esetben mindenképp legyél természetes, visszafogott. Egy BB krém (esetleg púder) és szempillaspirál bőven megteszi.

Ha van valami, amit kihagytam, de ti fontosnak és hasznosnak tartjátok, írjátok meg nyugodtan, valamint akár azt is, ha volt valamilyen emlékezetes állásinterjútok :)

2 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon jók a bejegyzéseid, én is gondolkoztam már hasonló témákban! Ha van kedved, látogass el hozzám! Oldalam: www.boyszi.blogspot.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm a kedves szavakat. Megnéztem a blogodat, jó irányt céloztál meg vele.

      Sok sikert hozzá!

      Törlés

Üzemeltető: Blogger.