Bled, Szlovénia gyöngyszeme

9/25/2018
Szeptember közepén a hajnali órákban indult útnak kis csoportunk. Az időjárás akkor még nem kecsegtetett semmi jóval, így mindenki esernyővel készült. A néhány órás úton sok érdekességet megtudtunk Szlovéniáról, történelmi és földrajzi szempontokat egyaránt.

Először a Vintgar szurdokba mentünk, mert akkorra már kezdett javulni az idő. Akkor még viszonylag kevesen voltak, így nem volt túl nagy a "szembeforgalom" a természetben.

A szurdokot 1891-ben fedezték fel, de ekkor még járhatatlan volt. Néhány év alatt kiépítették, így látogathatóvá vált a turisták számára, akik száma évről-évre növekszik.
A látvány egyszerűen meseszép, de szerintem a képek magukért beszélnek:

Ezután meglátogattuk a Bledi várat, amely a tó partján, 100 méter magasan helyezkedik el. A vár története 1004-ig nyúlik vissza, akkor még csupán egy torony állt falakkal körülvéve. Az első várépület 1011-ben épült fel, de elsősorban védelemre volt kiépítve. Az 1511-es földrengésben súlyosan megrongálódott az épület, majd az újjáépítés után nyerte el ma is ismert formáját.

A vár meglátogatása után felkerekedtünk, hogy megnézzük a tó közepén lévő Mária mennybemenetele templomot. A szigetre pletnával lehet eljutni, nagyjából 10 perc alatt. Mivel a tavon motoros járművek nem közlekednek, nagyon hangulatos, csendes, a látványról nem is beszélve. Ott 40 percünk volt mindent megnézni. A A templomról kívülről sajnos nem tudtam használható képet csinálni, így csak a belsejét tudom nektek megmutatni.
Aki a képen látható kötél segítségével háromszor megkongatja a harangot, teljesül egy kívánsága.

A templomban sok esküvőt tartanak, ezért a díszítés

A templom belépőjével fel lehet menni a toronyba is:

Pletnával visszautaztunk a partra, majd elsétáltunk krémest enni. Útközben még csináltunk pár fotót, és vetettünk néhány utolsó pillantást a szigetre és a várra.

Köszönet az útért és a csodás élményekért a Hermes Tours-nak és a Szabó Busz Nagyatádnak!