Amit a buszos kirándulásokról tudni érdemes

3/15/2019
Mindig is szerettem kirándulni, de sajnos ritkán volt rá lehetőségem - az okokra most nem térnék ki. Viszont tavaly felfedeztem egy új lehetőséget, a buszos utazást. Az alábbiakban a tapasztalataimat írom le.



Egy barátnőm volt már ilyen utazáson, és az ő élménybeszámolója volt az első, ami elgondolkoztatott. Aztán jött egy nagy változás az életemben, és egyszercsak azon kaptam magam, hogy utazási irodák ajánlatait nézegetem. Sok szimpatikus utat találtam, végül kiválasztottam a befutókat.

Ami szempont volt:

  • az utazási iroda ne legyen túl messze
  • ne legyen túl drága
  • jó értékelésű legyen a cég
  • végül (ami lehet csak nekem fontos) kommunikáljon a követőkkel


Nagyobb utazást előre szokás tervezni, akár 1 évre is. Viszont tapasztalatom alapján az egynapos utak ma már akkora népszerűségnek örvendenek, hogy vannak utazási irodák, ahol majdnem 2 hónapra előre le kell foglalni az utat, annyira gyorsan elfogynak a helyek. Ez egyfelől jó, egyfelől rossz... Jó, mert ebből is lehet tudni, hogy mennyire jó és megbízható a cég, ha ennyien foglalnak náluk. Viszont rossz is, mert habár egy nap nem sok, mégis akinek olyan az állása, ahol hétfőtől vasárnapig van munkanap, nem biztos, hogy akkor kap szabad hétvégét, amikor ő szeretné. Bár munkatársak között általában megoldható, mégis akadnak kivételek.

Nagyobb (drágább) utaknál szinte mindenhol kérnek előleget/foglalót, valamint létezik ún. lemondási díj, ami szerintem érthető. Van, ahol elég csak lefoglalni az utat, és a megadott határidőig lehet rendezni az anyagiakat. Ez is cégfüggő, van, ahol az utazás előtti napon is lehet fizetni, van, ahol legkésőbb egy héttel előtte. Ezekről érdemes mindenképp tájékozódni!

Az indulás előtti napokban minden utas kap egy utastájékoztatót, amin feltüntetik az indulás, gyülekező időpontját, várható érkezés idejét (ez csak körülbelüli időpont), rajta van az útvonal (időjárás függvényében változhat), ajánlott felszerelés ill. ruházat, valamint a kísérő neve és telefonszáma.

Ha egyedül megy valaki, és nincs utastársa, érdemes néhány arcot megjegyezni a csapatból, vagy akár hozzájuk csapódni, nem hiszem, hogy egy egyedül utazót bárki elküldene a kis csapatából vagy családjából. De általában az emberek figyelni szoktak egymásra, hisz mindenki érdeke, hogy folyamatosan teljes legyen a létszám, hisz addig úgyse indul tovább a csoport, amíg nincs meg mindenki. Sajnos velem előfordult, hogy elvesztem, csak a telefonomra és az internetre voltam hagyatkozva, úgy találtam csak vissza a találkozási helyre (persze ha reménytelen lett volna a helyzet, fel tudtam volna hívni a kísérőnket). Kicsit ijesztő volt, de ebből is tudtam tanulni.

Ami még a fontos dolgok közé tartozik, az a megfelelő ruházat kiválasztása. Nem véletlenül írják le az utastájékoztatóban az ajánlott szettet! Ha valaki túrázni megy, valóban öltözzön annak megfelelően, kényelmes, sétálásra alkalmas cipőt vegyen fel, aminek nem csúszik a talpa. Fontos továbbá a kényelmes, réteges ruházat, táskának pedig a hátizsák ajánlott. Városlátogatáshoz nyugodtan lehet szép ruhát venni, viszont a kényelmes cipő itt is fontos, hisz egy városlátogatás is beletelhet néhány órába.

Ennyi jutott eszembe, amit le tudtam írni ezekről az utakról, ha esetleg valami kimaradt de érdekel titeket, írjatok :)

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.