Teszt: Fiat Punto 2004 1.2 Dynamic

3/06/2019
Ma egy rendhagyó bejegyzéssel érkeztem, méghozzá egy autó "teszttel". Nézzétek el nekem, ha nem szakértő szemmel közelítem meg a dolgot, de azért próbálkozom.




Az autó egy 2. generációs ráncfelvarrott Fiat Punto 1.2 Dynamic. Egy első kiadású 1994-es Puntot cseréltem le rá, habár semmi baja nem volt, hisz felújítottuk és nagyon jó állapotban volt. Viszont a légzsák és a klíma nagyon hiányzott, lévén kocsival jártam dolgozni. Elérkezettnek láttam hát az időt, hogy lecseréljem, bár nem volt egyszerű, hisz mégis csak az első autóm volt. De a döntés megszületett, és elkezdtem nézelődni.

Had ne mondjam, hogy hány felesleges kört futottunk, mire megtaláltuk őt. Őszintén szólva már lemondtam róla, hogy Puntót fogok venni, hisz annyi rossz állapotút láttunk, hogy már feladtam. De úgy voltam vele, hogy egy utolsó esélyt még adok a dolognak, és elmentünk megnézni. Mikor odaértünk és megláttuk, nem akartuk elhinni, hogy van végre egy szuper állapotú autó megfizethető áron. Átnéztük kívül-belül, alul-felül, mentünk vele próbakört, és le is foglalóztuk. Mivel külföldi autó, ezért kellett várni egy hetet, hogy megkapjam, de végül összejött.

Felszereltség:

Habár kisautó, nekem mégis nagynak tűnik. Mindenképpen benzinest akartam, valahogy a dízel autók nem állnak hozzám közel. A választottam egy 2004-es 1.2-es Dynamic. Felszereltségét tekintve van benne manuális klíma, légzsák, szervokormány, elektromos ablak elől, centrálzár (amit nem lehet bezárni, ha valamelyik ajtó véletlenül nyitva maradt), gyári rádiós magnó, 6 hangszóró, ABS, elektromos tükör, ülésmagasság-állítás, állítható kormány, ködlámpa.

Sajnos a kínálatban alig volt olyan autó, amihez adták az alufelnit is, így lemezfelnivel, ámde alig használt gumikkal vettem meg.

Külső:

A színe hivatalosan ezüst, a valóságban viszont napon zöld, árnyékban kék (a képek nem biztos, hogy visszaadják). Formáját tekintve egy kompakt városi kisautó, könnyű vele parkolni és közlekedni. Az 5 ajtós változat szerintem szebb, mint a 3 ajtós, ez utóbbi nálam egyébként szóba se jöhetett. A kettes Puntót egyébként 1999-ben kezdték gyártani, majd a faceliftes verziót 2003-ban, ami sokaknál kiverte a biztosítékot a nagy első lámpák miatt (miért????). Ez egyébként külsőre nagyon hasonlít a Volkswagen Polora, főleg elölről. Jelen esetben a tükrök színre fújtak.

Belső:

A beltér fehér-szürke, én személy szerint imádom. A kárpit sötétkék, ami viszont nem nyerte el a tetszésemet, de ezen egy üléshuzattal könnyen lehet segíteni. Ami először furcsa volt, azok az ablakemelők, hisz nem az ajtón helyezték el őket, hanem középen. Idő kell, mire az embernek rááll a keze, de abszolút nem zavaró.


A klíma tökéletes, jéghideg levegőt fúj, télen pedig a fűtéssel sincs semmi gond. A váltó 5 fokozatú, könnyen, pontosan jár, viszont az első szériához képest hátramenetbe már nem a váltót lefelé nyomva kell tenni, hanem a váltógomb alatt lévő "peremet" kell felfelé húzni.

A kormány már eleve szervós, viszont középen található egy "city" gomb, aminek bekapcsolásával még könnyebben forog a kormány, ebből is látszik, hogy elsősorban városi kisautó. Én mondjuk kifejezetten nem szeretem, itt már túlságosan könnyen jár a kormány.

Az ülések kényelmesek, igaz egyszerre több órán keresztül nem vezettem, hogy tudnám milyen hosszú távon. Hátul is kényelmesen el lehet férni, bár mögöttem egy magasabb férfi nem biztos, hogy kényelmesen ülne. A hátsó üléssor osztva dönthető, szépen megnövelve ezzel a csomagtartót, amibe egy hétvégi nagybevásárlás végeredménye bőven belefér, sőt megkockáztatom, hogy egy kisebb kirándulás poggyászai is beleférnek a 290 literes csomagtartóba.
A klíma a fokozat-állító gomb benyomásával kapcsolható be
A fogyasztási adatokat a Trip gombbal lehet léptetni


Ami viszont szinte minden nő álma, az a rengeteg kis tároló rekesz. Még mindig nem számoltam össze mennyi van belőle, pedig már fél éve megvan az autó, egyszerűen csak imádom mindet. Van hely 2 - maximum - fél literes palacknak, zsepinek, kulcsnak, rúzsnak, bárminek. 2 helyen van aprópénz tartó is (amit senki nem hisz el, hogy az).





Azt csak kb. egy hónap múlva vettem észre, hogy a deréktámaszt is lehet állítani

Menettulajdonságok:

Amiért sokan szeretik a kisautókat, az a fogyasztás. Nyáron 5,2 litert mértem vegyesben, télen pedig 5,8 volt a legtöbb, szóval abszolút tökéletes. Mivel azóta vettem hozzá alufelnit, ezért a nyári fogyasztását még egyszer mérni fogom.

(Aki szereti, vagy már hosszá szokott, annak hiányozni fog a tempomat, de én megvagyok nélküle is.) A gyorsulása kissé lomha, de ez nem is versenyautó. Előzni ötödikben is jól lehet vele, viszont kisebb fokozatokban az alacsony fordulatot nem szereti. Kanyarokat szépen veszi, nem érzem bizonytalannak. Alapesetben 2000 körüli fordulaton megy az autó, viszont 100 km/h körül már felmegy 3000-re, így tartós autópálya használatnál nőni fog a fogyasztás.

A szervo kitűnően működik, de azzal tisztában kell lenni, hogy előbb-utóbb mindegyik autóban egyszer tönkremegy (típushiba). Parkolni kifejezetten könnyű vele, akár a tükrökből, akár hátra fordulva jól ki lehet látni belőle.

Ahogy a Fiatnál már megszokhattuk, gyújtás levételével lekapcsolnak a fényszórók és a rádió is (de csak a gyári!) - ezt a kényelmi funkciót én nagyon szeretem, hisz hajlamos vagyok elfeledkezni a fényszórókról...

Ára:


Lehet kapni már ilyen Puntót 400 000 Ft-ért is, viszont sok értelme nincs, mert vagy rossz állapotú az autó, vagy sok százezer kilométer van benne. Érdemes inkább 6-700 000 Ft körül keresgélni, itt már lehet kapni jó állapotú autókat, de nagyon alaposan át kell nézni, főleg az alvázat. Javaslom, hogy több szem többet lát alapon mindenképp kísérővel menjetek megnézni minden autót, amit kinéztetek magatoknak!

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.