Pormaszk/agyagmaszk használata

Habár nem olyan elterjedt a pormaszk, sőt, lassan már a hagyományos arcpakolásokat is próbálják kiszorítani a fátyol- és különböző állatmintás egyben feltehető maszkok, amik nem véletlenül csak kiskereskedelmi forgalomban vannak jelen.



De mik is azok a pormaszkok (púdermaszkok)?

Ma már nagyon ritkán találkozom ilyen pakolással, pedig én nagyon szerettem vele dolgozni. Többféle bőrtípusra kifejlesztett pakolások voltak (vannak) a piacon, csak gondolom a nehézkes használata miatt sokan nem szeretik. Én leginkább arra használtam, hogy a pakolás alá felvittem a bőrtípusnak megfelelő krémet vagy szérumot, és a maszk pedig "belenyomta" a bőrbe. 

Ezeket a pakolásokat vízzel, vagy a cég által forgalmazott folyadékkal kell kikeverni nagyjából tejföl sűrűségűre, és úgy felvinni a bőrre. Gyakorolni kell, mert könnyű túl sűrűre keverni. Ezután egyenletesen kell felvinni a bőrre, és a hatóidő lejártáig fent hagyni. Ez idő alatt "megszilárdul" (gumiszerű állapotú lesz) a maszk, és egyben le lehet húzni. Viszont arra figyeljetek, nehogy összemaszatoljátok vele a ruhátokat, mert amíg köt, folyni fog és könnyen lecsöpöghet.

 Láttam több olyat, hogy a maszkokat lentről felfelé távolítják el, és olyankor jön a panasz, hogy így fáj, úgy fáj, rossz, kellemetlen, többet ilyet nem használnak, stb., holott nem a maszk hibája, hogy kellemetlen érzés eltávolítani, csupán csak fentről lefelé kell(ene) lehúzni, így nem tépi a piheszőröket. Az eltávolítás után a maradékot szivaccsal vagy vattakoronggal tudjátok lemosni.

Használhatjátok önmagukban, utána krémezni kell az arcot, vagy pedig a felvitt szérumra és (vastagabban felvitt) krémre kell feltenni a pakolást, hogy "belenyomja" a krémet a bőrbe.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.