GYIK - avagy válogatás a gyakorikérdésekről

 Régen folyamatosan fent lógtam a Gyakori kérdéseken, próbáltam terelgetni az embereket. De mikor a szakmai hozzászólásomat vitatták hozzá nem értők, szépen lassan inkább eltávolodtam az oldaltól.

Viszont nemrég eszembe jutott, így gondoltam megnézem, mi a helyzet mostanában. Azt kellett látnom, hogy az oldal kinézete valamelyest megújult, viszont a kérdések teljesen ugyanazok, mint 10 évvel ezelőtt. Ezekből szemezgettem most néhányat, hogy itt válaszoljam meg őket, ezzel is segítve azokat, akik hasonló kérdéseket szeretnének feltenni, csak a lehető legrosszabb helyen teszik. 

Pasiként gáz kozmetikushoz menni? 16/F

Egyáltalán nem, sőt! Kell is menni, ha a bőröd állapota megkívánja. Ne szégyelld, hisz oda csak azért mész, hogy megoldódjon egy problémád. Nem rosszabb, mintha orvoshoz mennél.

Megromolhatott az arckrém, hogy pattanásokat okoz? 

(a kérdés kiegészítéseként leírom, hogy a lány egy arckrémet használ az édesanyjával, hiába nem szeretné. Ő megveszi magának a terméket, sőt, már vett az anyjának is, de ő mégis a lányáét használja, a piszkos kezével, amit - a lány állítása szerint - még mosdóhasználat után sem mos meg)

Egyrészt amiatt is lehet, hogy (nem tiszta) kézzel nyúlkáltak bele a tégelybe, másrészt attól is, hogy megromlott, de ez a szagán és az állagán szokott látszani (bár ha egy krém rendszeresen van használva, bőven a lejárati idő előtt elfogy), harmadrészt pedig lehet attól is, hogy valamelyik összetevőt nem tolerálja a bőr. Ez idővel is kialakulhat, nem kell rögtön a krém használatának elején megjelennie.

X és y termék közül melyiken kenjem fel először?

Itt két konkrét termék volt említve, de a válasz szempontjából ez lényegtelen, azért írtam át a kérdést. Szóval a napi arcápolási rutin maximum 4 darab termékből áll: lemosó, tonik, szérum és krém. Így,  ebben a sorrendben. Mást felkenni teljesen felesleges, és én azzal sem értek egyet, hogy sokan otthon hámlasztják a bőrüket ellenőrizetlen körülmények között, ki tudja milyen termékekkel, stb. Ezzel inkább keress fel egy kozmetikust, aki jól dolgozik, csinálja meg inkább ő. Sokkal biztonságosabb, és ő tud majd adni otthoni ápolásra termékeket. 

A magyar férfiak miért nem ápolják úgy a bőrüket, mint a koreaiak?

Mikor megláttam ezt a kérdést, rögtön tudtam, hogy foglalkoznom kell vele. Volt rá 75 hozzászólás, de inkább nem olvastam el őket. Szóval ez egy teljesen felesleges kérdés, a válasz pedig nagyon egyszerű: egyrészt, a magyar férfiak nem koreaiak. Másrészt a férfiak sokszor a borotválkozást is időigényesnek és körülményesnek tartják, nem szeretnek vele pepecselni, hát még napi fél órát krémezgetéssel tölteni a fürdőszobában a tükör előtt. Most komolyan, ezt el tudja képzelni valaki? A férfi bőrápolás egyébként lépéseiben hasonlít a női bőrápoláshoz, arctisztítás (nem tusfürdővel), tonizálás, ápolás. Hallottam már, hogy a férfiak azért nem krémezik az arcukat, mert attól zsíros lesz. Így inkább az arcmosás szerintük egyenlő az arcápolással. De azt nem látják (be), hogy ha csak lemossák az arcukat, azzal csak kiszárítják, ami fokozottabb zsírosodáshoz vezet. Ezért kell rögtön visszahidratálni. A bőrnek van egy természetes "zsírrétege", ami óvja a bőrt. Ez ilyen egyszerű. 

Egyébként a nőknek sincs szüksége 300 lépéses arcápolási rutinra, mert annyi mindenre a bőrnek egyszerűen nincs szüksége. Vagy csak annyira kevés hatóanyag van egy-egy termékben, hogy ilyen sok kell belőle, hogy felérjen egy réteg normál arckrémmel.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.