Csernobil sorozat - HBO Go

6/24/2019
Sokáig gondolkoztam megírjam-e ezt a bejegyzést, de végül úgy döntöttem, hogy igen. Aztán azon kezdtem aggódni, hogy vajon fog-e érdekelni bárkit is, mikor közvetlenül az HBO oldalán vagy nevesebb weboldalakon tud részletes tájékoztatást olvasni róla...
forrás: index.hu (google képek)

Még tavasszal láttam Youtube-on előzetest a sorozatról. Akkor a korai öröm után jött a csalódás, hogy nincs HBO előfizetésem, így nem fogom tudni megnézni. Majd mikor megtudtuk, hogy az HBO Go-n lehet nézni, utánajártunk a részleteknek, és a nagyon barátságos havi 1500 Ft ellenében előfizettünk rá.

Mint tudjátok, az 5 részes minisorozat az 1986-os katasztrófát dolgozza fel hihetetlen részletességgel. Olyan dolgokat lehet megtudni a sorozatból, amiről eddig valószínűleg sokan nem is hallottak - ahogy én sem. Már az első rész nagyon megrázó volt, és minden epizód után alig vártam a következőt. Az elejétől a végéig szépen felépítették, jól lehet követni az eseményeket. A film amerikai találmány, de Litvániában és Ukrajnában forgatták 16 héten keresztül. A forgatókönyvíró Craig Mazin, rendező: Johan Renck. A főszereplők - Stellan Skarsgard, Jared Harris, Emily Watson -  egytől-egyik fantasztikus alakítást nyújtanak.

Én még feliratosan néztem, aminél gyorsan kellett olvasni - ami nem mindig sikerült, főleg hosszabb szövegeknél. Azóta már szinkronizálták az összes epizódot, tervezem, hogy megnézem így is. A szövegezése is teljesen korhű, a jelmezek, a maszkolások, apró részletek mind tökéletesek. A film percről percre vezet végig a borzalmakon, részletes képet látunk az emberi tudatlanságról, tagadásról, "ha nem látom nem is létezik" hozzáállásról, hazugságról, titkolózásról. Bevallom tévé- és sorozatfüggő vagyok, van több kedvencem is, de elárulhatom, hogy számomra ez a minisorozat mindent visz.

A filmből nem fogok részleteket elárulni, mert biztos van az olvasók között, aki még nem látta, de az 5/5-ös értékelés az HBO Go-n szerintem mindent elárul.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.