Amit (drogériás) bolti eladóként megtapasztaltam

Évekig dolgoztam bolti eladóként, legutóbb egy drogériában. Amiket ott tapasztaltam - a blog témájába vágóan bőrápolással kapcsolatban - azt most szeretném megosztani veletek.

Lehet, hogy pár embernek nem lopom magamat a szívébe, de muszáj tisztáznunk néhány dolgot. Sajnos a mai napig nem tud meglepni, hogy nagyon sok ember még mindig nincs tisztában az arcápolással kapcsolatos tudnivalókkal. Nem győzöm mindig hangsúlyozni, hogy olyan arcápolási termék, ami valóban jó is, boltban nem lehet kapni, mivel azokban szinte semmi hatóanyag tartalom sincs. Ennek is megvan az oka, amit már lehet említettem valamelyik posztomban, de ezt sose lehet elégszer hangsúlyozni, mert a gyártók nem tudhatják, hogy azokat a termékeket kik veszik meg. A bőrtípusuknak megfelel-e, vagy csak futtában leemel valamit a polcról, esetleg a egy ismerőse ajánlására vett valamit, ami neki bevált (teljesen mindegy, hogy ugyanolyan a bőrtípusuk vagy sem), esetleg csak mert a kedvenc színésznőjével reklámozzák. Ezzel esetenként többet ártanának, mint használnának a bőrüknek.


Ennél még rosszabb, mikor valaki a tégelyes testápolókat válogatta arckrémnek, és teljesen ledöbbentek, mikor mondtam nekik, hogy azok egyáltalán nem valók arcra (persze addig örültek neki, hogy egy 200 ml kiszerelésű krémet vettek meg az 50 ml-s krém árának a feléért, vagy még kevesebbért). Ilyenkor előfordult, hogy valaki éreztette velem, hogy én biztos át akarom verni csak azért, hogy megvetessem vele a drágább és kisebb krémet. Néhányan még akkor is megkérdőjelezték az ajánlásomat, mikor megemlítettem, hogy kozmetikus vagyok. De persze ezek a ritka kivételek voltak, a vásárlók nagy része örömmel vette a segítségemet és élt is vele. Öröm volt hallani a visszajelzéseket, mikor anyuka jött vissza boldogan pár nap múlva, hogy a fekete szappan milyen jót tett a tinédzser fia arcával, már pár napos használat után látható az eredmény, vagy mikor egy másik hölgy jött, hogy az általam ajánlott termékre már nem reagált érzékenyen az arcbőre.

Másik meglepetést pedig akkor okoztam nekik, mikor elsoroltam az alap bőrápolási rutin termékeit. Itt szinte senkinek sem voltam már szimpatikus, pedig szépen elmagyaráztam, hogy mi miért fontos. Itt derült ki például az is, hogy sokan nem is ismerik az arclemosókat, vagy nem tudják, hogy miért nem szabad naponta kétszer arcot radírozni, és hogy az arctej miért nem arckrém. Sajnos ha ezeket nem tapasztalom meg, lehet el sem hiszem, hogy a mai világban még előfordulnak ilyen kérdések, tévhitek. Pedig de.

Sokkal-sokkal jobb lenne, ha mindenki eljárna inkább (egy jó) kozmetikushoz, aki elmondja milyen a bőrtípusuk, ad, vagy ajánl termékeket, amik biztosan neki valók, és amiktől végre olyan lesz a bőre, amilyennek lennie kell.

Azért van nálam sokszor drogériás termékteszt és ajánló, mert sok ember semmi pénzért nem menne kozmetikushoz, mert meggyőződése, hogy a drogériás termékek ugyanolyan jók (nem, nem azok!), nekik szeretnék kicsit segíteni a választásban.

Másik pedig a dekorkozmetikai termékek. Emberek! NEM VÉLETLENÜL VANNAK TESZTEREK! Azokat kell próbálgatni, nem pedig a rendes termékeket. Ilyenkor mindig kíváncsi vagyok, hogy akik kibontják az eladásra szánt terméket, ők vajon megvennék azt, hogy amit már más kibontott és kipróbált? Nem hinném...
De a teszterek sem azért vannak kirakva, hogy néhányan azzal készítsék el a napi sminket, amit előtte már ki tudja, hányan kipróbáltak, belenyúltak, el lehet képzelni, mennyi baci van már azokon/azokban a termékekben, ráadásul ők maguk is a nem tiszta kezükkel nyúlnak bele. Majd pedig ha ezután jönnek a kiütések, akkor rögtön a termék lesz a "hibás", mert biztos allergén összetevőket tartalmaz.

Nos ennyi lett volna a kifakadásom, ti találkoztatok már hasonló esetekkel?

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.