Hajápolási rutinom

6/19/2013
Szinte naponta kapom a kérdéseket, hogy hogyan növesztettem meg a hajam, mivel ápolom, stb. stb. Most felfedem a titkot, ami nem is titok, hisz semmi különlegeset nem csinálok vele :)
Körülbelül ekkora volt a hajam, mikor úgy döntöttem, hogy elkezdem növeszteni:

Őszintén szólva akkor a "haj-példaképem" Nicole Scherzinger volt. Oda meg vissza voltam a hajáért, nagyon tetszett a hossza, színe, fazonja, stb. Elhatároztam hát, hogy megnövesztem. Ez volt úgy 2008 derekán. Igazándiból már nem emlékszem, hogy akkor hogyan és mivel ápoltam a hajamat, mert 2006-2007-ben szőkítve, pontosabban melírozva volt, utána kellett neki idő, mire helyrejött, bár speciális ápolókat akkor sem használtam. Látványosan sokat segített, hogy visszafestettem barnára, de annak több árnyalatát is kipróbálva sem találtam meg az igazit, és ekkor jött a fekete, és itt vissza is kanyarodok az eredeti történethez.

Elég gyorsan megindult a növekedés, aminek nagyon örültem. Rendszeresen vágattam a végét, mert a szőkítés után még sokáig gyenge, könnyen töredező volt a hajam. Olyan másfél év múlva már a derekamig ért a hajam, bár úgy nőtt meg, hogy fel sem tűnt, hogy lassan-lassan elérem a kívánt hosszt, csak mikor már a derekamig ért. Akkoriban rendszeresen, havonta festettem a hajamat, ami bár nem volt feltűnően káros neki, egy idő után úgy gondoltam, hogy ritkábban is bőven elég lenne. A tövét 2 havonta festetem, az egészet kb. minden 2. festésnél. A tövét muszáj, mert 20 éves korom óta őszülök :S Mivel gyorsan nő, így a rendszeres vágás sem maradhat el, nagyjából 2-3 centit szoktam belőle vágatni, bár azt nem tudom milyen időközönként, ezt mindig elfelejtem felírni. Amikor azt látom, hogy már túl hosszú, vágatok belőle.

Amiket mostanában használok:


  • Sampon: Lady Stella Professional: Vitaline termékcsalád, mégpedig az extra kímélő korpás hajra való (zsíros korpára is használható, nekem sajnos az van). Ez a rágógumi illatú sampon (akinek így könnyebb beazonosítani :) )
  • Balzsam: jelenleg sunyiban anyu balzsamját használom, mégpedig a Subrina festett hajra való balzsamot
  • Pakolás: szintén Vitaline termékcsalád, nagyon fincsi mangó illatú, és kb. minden 3-4. mosásnál teszek a hajamra
  • Hajszesz: Stella Herba Vital zsíros hajra való hajszesz: hajmosás után a nedves fejbőrre kell csepegtetni és eloszlatni
  • Hajvégápoló: töredelmesen bevallom, hogy ezt nagyon gyakran elfelejtem használni, pedig csodát tesz a hajam végével: Tab Szilikonos hajvégápoló

Ahogy használom:

Kb. 4-5 naponta mosok hajat, ebből az első 2 napot simán kibírja a hajam, 3. napon már kell rá hintőpor, amitől 2 napig bírja, majd a következő napon mosom meg. Kétszer szoktam samponozni a hajamat, először megmosom az egészet, a hajvégeket inkább csak átöblítem vele, majd miután lemostam, ráteszem a hajam végére a balzsamot vagy pakolást, és amíg az dolgozik, megmosom a tövét újra. Így sok időt megspórolok.
Végeredmény:

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.