Könyv: Lucy Dawson: Temetetlen múlt

3/30/2020
Soha nem írtam blogbejegyzést könyv témában, így kicsit izgulok, mi fog kisülni belőle.


Nem titkolom, először arra gondoltam, hogy megnézek néhány könyves blogot, hogy lássam, mégis hogyan írnak a "nagyok" könyvkritikát, nem szerettem volna nevetséges, érdektelen posztot írni. De végül úgy döntöttem, hogy mégis megpróbálkozom saját kútfőből megírni a véleményemet, hisz nem elemzést kell írnom, hanem pár mondatban megfogalmazni, hogy tetszett vagy nem tetszett a könyv.

Nos kezdjük a legelején. Az Álomgyár webshopjában nézelődve találtam ezt a könyvet a krimi-thriller kategóriában. A kiadót nem ismertem egészen tavalyig, amíg egy női magazinhoz nem volt csatolva tőlük egy könyv, mégpedig a "Szeress és hazudj". Nem sokkal ezután fedeztem fel a Tescóban a kiadónak több könyvét is, majd vettem egy számomra szimpatikusnak tűnőt.

Sajnos mivel a munkahelyemen olyan beosztásban voltam, hogy élni alig volt időm, így az olvasással már sajnos nem tudtam foglalkozni (ha mégis volt néhány szabad órám, akkor is szakkönyveket bújtam). De mivel ez az időszak véget ért (nem a kötelező maradjotthon miatt), hirtelen sok időm lett olvasni, így felkerestem az Álomgyár oldalát, és ahogy fentebb említettem - többek között -, rátaláltam erre a könyvre.

Az összes közül ezt vártam legjobban, sőt, a választásaimat is be tudtam osztani, hisz rendeltem egy könyvet, amit a tartalma miatt mindenképpen félreteszek nyárra.

Már aznap nekiálltam olvasni, ami szinte felüdülés volt délután, mivel egészen addig feküdtem a fejfájás-hányinger kombó miatt.

A vélemények nagyon pozitívak voltak a könyvről, ahogy a tartalomleírása is, így tényleg nagyon izgatottan álltam neki. Az elején - szokás szerint - megismerkedünk a szereplőkkel, nagyon érthetően és részletesen, és megtudjuk azt is, miből indul ki a fő szál. Annyira hétköznapi, annyira emberszerű az ábrázolás, a főszereplővel könnyű azonosulni. Olvasás közben könnyű átélni, amit ő is érez, gondolni, amit gondol, sokszor megrendítő, sokszor fájdalmas, de néha azért örömteli is. A hatalmas veszteség, amit fiatalon átél, majd pár év múlva a következő, ez elkísérne mindenkit élete végéig - és nem csak fejben. A könyv pont erről szól, nagyszerűen felépítve, meglepő fordulatokkal és eseményekkel, amiktől olvasás közben rendesen elkerekedett a szemem.


 A főszereplőnk Jessica, aki egy nagy titokkal éli mindennapjait férjével és ötéves kislányával. Ám egy napon megtörténik az, ami minden szülő rémálma. Ezután Jessica elköltözik, hogy új életet kezdhessen, de hamarosan furcsa dolgok kezdenek történni körülötte - emlékeztetve a múltjára -, amik próbára teszik őt is és a családja életét is.

A könyv végig igyekszik megtartani az olvasó figyelmét, ami nagyon jól sikerül is. A könyv utolsó negyedében jön az a tipikus "váratlan fordulat", ami borzasztóan meglepett, addig se tudtam letenni a könyvet, hát még azután :)

Annyit hozzáfűznék, hogy a könyv hátulján lévő leírás nem minden pontjában ugyanaz, ami a könyvben van, de nagyjából megegyezik.

A könyvet minden krimi kedvelőnek ajánlom, érdemes több webshopban is megnézni, mert elég eltérőek az árak.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.