Sminkelés menete

4/16/2013
Elérkeztünk ahhoz a témához, ami a legtöbb hölgyet érdekli, mégpedig, hogy hogyan készítsünk tökéletes sminket magunknak.

Első és legfontosabb a tökéletes alap. Fontos, hogy bőrünk mindig top formában legyen, mert az alapozó felvitele után rögtön előjönnek a legapróbb bőrhibák is. Az arcodnak megfelelő termékeket a bőrtípusok jellemzésénél megtalálod. Sminkelés előtt hidratáld az arcod, majd várj egy kicsit, amíg teljesen beszívódik. Alapozó előtt sokan használnak sminkalapot, ami kiegyenlíti az arcbőr, feltölti az apróbb ráncokat, de akinek nincs problémája a bőrével, el is hagyhatja ezt a műveletet. Ezután jöhet az alapozás, szintén a bőrtípusodnak megfelelő alapozóval (erről itt írtam részletesen). A folyékony alapozókat felvihetitek bármivel: kézzel, szivaccsal, ecsettel egyaránt. A habállagút legkönnyebben a kezetekkel tudjátok szépen eloszlatni.
Ezután jöhet a korrektor a szem alatti karikákra ill. az apróbb bőrhibákra. A korrektor mindig legyen világosabb, mint az alapozó. Dolgozzuk el jól, ne látszódjanak a határok a korrektor és az alapozó között.
Púder: lehet színtelen vagy színezett, teljesen mindegy ki melyiket választja. Ezt szintén az alapozós cikkben írtam, hogy kinek ajánlott, ill. kik azok, akik inkább kerüljék a púdert.
Pirosító: az arcformának megfelelően vigyük fel, erre adok egy kis segítséget az alábbi képpel. Színben figyeljünk arra, hogy a bőrszínnek megfelelően válasszuk ki a pirosító színét: világosabb bőrűek válasszanak rózsás-barackos árnyalatokat, sötétebb bőrűek bordót, barnát, vagyis sötétebb színeket.



Én ezután fentről lefelé szoktam haladni
Szemöldök: vannak szerencsés nők, akiknek tökéletes szemöldökük van, a szedésen kívül nem kell velük csinálni semmit. Viszont vannak sokan - velem együtt -, akik sajnos nem ilyen szerencsések, és muszáj korrigálni a szemöldököt. Én szemhéjpúderrel szoktam, de vannak kifejezetten szemöldök formázó ceruzák is. Ezeket még nem próbáltam, mert csak barnát és feketét láttam belőle, én pedig a kettő közötti színt szoktam felvinni a szemöldökömre. Fontos, hogy a szemöldökünkhöz leginkább illő színt válasszuk! Itt van néhány kép, amely segít nektek a szép szemöldök kialakításában:
forrás: google

forrás: google
 Szemek: ha nappali, natúr sminket csinálunk, sokan elhagyják a szemhéjpúder használatát, viszont vannak, akik előszeretettel használnak natúr, pasztell, visszafogott színeket. Ezekből is csinálhatunk finom, enyhe füstös szemeket, de akiknek ez sok, elég, ha csak a mozgó szemhéjra visznek fel egy szép színt. Szemöldök alá, ill. a belső szemzugba nyugodtan tehetünk egy világos színt, főként fehéret szoktak erre használni. Aki szereti, használhat szemceruzát is, itt a kiválasztásnál figyeljünk arra, hogy ne legyen túl puha a ceruza hegye, erősen fedjen, valamint, hogy hosszantartó legyen (ezt a boltban nem tudjuk ellenőrizni, e tekintetben jobb, ha kicsit utánaolvasunk a terméknek, mielőtt megvennénk) Majd következhet a szempillaspirál aminél figyeljünk, hogy ne vízálló legyen, mert hosszútávú használata során tönkreteszi a szempillákat. Csak akkor használjuk, ha víz közelébe, vagy olyan eseményre sminkelünk, ahol előfordulhat, hogy elpottyantunk pár könnycseppet (pl. esküvő).



Bevállalósabbak használhatnak highlightert is, amivel még frissebbé varázsolhatjuk az arcunkat, ehhez is adok némi segítséget:












Végezetül én csak szájfényt szoktam használni, de akik szeretik, természetesen tehetnek fel rúzst is.

Extra tippek: 
ha véletlenül sötétebb alapozót vettél, több dolgot tehetsz: 

  • várd meg, amíg picit hozzábarnul az arcod, így ez lesz a nyári alapozód; 
  • világosabb púderrel korrigálhatsz a színén; 
  • vagy pedig egy világosabb színű alapozóval keverd össze, mielőtt felviszed 

ha valaki nem szeretne a szemöldökével minden sminkeléskor bajlódni, akkor célszerű felkeresni egy kozmetikust, aki befesti tartós festékkel, így sokáig nincs vele probléma (természetesen ez is egyénfüggő, kinek mennyi ideig marad fent a festék, de ezt majd egy későbbi cikkben részletesen kifejtem).

Ha bármi további kérdésetek van, vagy még ezen felül is segítségre szorultok, nyugodtan írjatok.

Nincsenek megjegyzések:

Üzemeltető: Blogger.